Přeskočit na obsah

Václav Vydra: S obytňákem jezdím ještě pomaleji, než s koňmi

Králové mezi obytnými auty. To jsou integrované obytné vozy. Už rok brázdí tuzemské i zahraniční silnice za volantem “integráče” Václav Vydra. Herec a milovník koní řídí model CaraCore 650 MEG od německého výrobce Weinsberg. “Byl to nápad mého syna. Je to vlastně takový sdílený rodinný bydlík,” popisuje Vydra. Vůz dodala společnost Hykro.

V jednom rozhovoru jste řekl: “Závodník nejsem, ale jezdím aktivně.” Platí to i pro ježdění s obytným autem?
Popravdě neplatí. S obytňákem jezdím dokonce pomaleji, než s koňmi. Je to prostě velké auto, domeček na kolech. Možná kdybych řídil obytný vůz každý den, tak by se třeba také rozdováděl.

Jak často vyjíždíte?
V poslední době to průměrně vychází na jednou za měsíc. Nejdále jsme byli v Dolomitech na lyžích.

Zimní kempování má svoje úskalí…
… ale taky svoje kouzlo. Bylo to moc hezké. Plyn nám v noci nedošel, spořili jsme. Když jsme chodili na lyže, tak jsme topení hodně ubrali. Cestoval s námi pes, takže to zase nemohl být úplný extrém.

Weinsberg CaraCore 650 MEG

Rodina Václava Vydry si pořídila ve společnosti Hykro integrovaný obytný vůz Weinsberg CaraCore 650 MEG. Ten nabízí čtyři místa na jízdu a čtyři na spaní. Integrovaná obytná auta představují královskou kategorie ve svém segmentu. Jsou designově zcela v režii výrobců, kteří navrhují celou vnější podobu od předního masky až po koncová světla. Cestovatelům nabízejí největší obytný prostor.
Více o modelu CaraCore 650 MEG čtětě ZDE:
https://www.hykro.cz/vozidlo/346-weinsberg-caracore-650-meg

Rád jezdíte se zapnutým tempomatem. Používáte jej i v obytném autě?
Ano, v poslední době jej zapínám často. Vyhovuje mi, že řídím jen rukama, že si můžu dát nohy někam úplně jinam, než směrem k pedálům. Třeba křížem pod sebe. Ale tohle použití tempomatu vyžaduje od řidiče větší předvídavost. Snažím se zpomalovat dřív, hlídám si ostatní. Prostě si s tempomatem hraju, abych neusnul.

Jste obecně příznivec technických hraček v autech? Teď myslím různé asistenční systémy, které podle automobilek “pomáhají” řidičům.
Ne, strašně mě štve, když mi auto do řízení kecá. Třeba u adaptivního tempomatu mě dokáže rozpálit, že mi sám ubere rychlost přesně v tom okamžiku, kdy se chystám předjíždět. Já to mám vypočítaný, ale podle počítače už jsem moc blízko a sníží mi rychlost. To bych ho zabil.

Jak se vaše vášeň pro koně doplňuje s obytným autem?
Dobře. Toužím po tom, že si za obytňák zapřáhnu přívěs s dvěma koňmi a vyjedeme na cesty. Láká mě představa, že nebudu závislý na ubytovacích zařízeních. Prostě si najdu louku, domluvím se s farmářem, udělám si ohrádku pro koně, projedeme se tam v sedle, přespíme v obytňáku a další den budeme pokračovat nějak jinam.

Už jste si to vyzkoušel? A máte vysněnou nějakou lokalitu, kam takhle chcete zamířit?
Ne, zatím to přede mnou. Původně jsme s přáteli uvažovali, že bychom jeli na Ukrajinu, ale to jsme teď z pochopitelných důvodů odložili.

Muž s vášní pro koně

Václav Vydra je známý český divadelní, televizní a filmový herec. Patří k tuzemským průkopníkům přirozeného chovu koní, tedy chovu ve stájích bez oddělení jednotlivých koní do boxů (takzvané volné ustájení) a bez podkov.
Více čtěte ZDE:
https://www.idnes.cz/zpravy/revue/spolecnost/herec-vydra-filmy-kone.A220330_160705_lidicky_dyn

Co vás v obytném autě nejvíce baví, když dorazíte do cíle a vypnete motor?
Mě na tom nejvíc baví, že si tam mohu lehnout do postele. To je to nejhezčí. Příjemné je i další příslušenství na palubě, třeba lednička.

Typické chování karavanisty je: přijedu, zastavím a postavím auto na klíny. Je to váš rituál?
Popravdě řečeno, ještě jsem to nikdy neudělal.

Takže jste v genech námořník a můžete spát i na šikmé ploše?
Můj recept je najít rovinku. Zatím se mi to vždy podařilo.

Další krok bývá: vytáhnu z garáže karavanistická křesílka a otevírám nějaký nápoj, ideálně s obsahem alkoholu…
To mě netankuje. Alkoholu moc neholduji. Jsem člověk akce. Když někam dorazím, tak se vydávám někam dál. Rád pak využiji ložnice v obytném voze k hlubšímu spánku.

Existuje styčný prvek mezi ježděním na koni a ježděním v obytném autě?
Jsou to dvě různé disciplíny. Kůň je zvíře, které má svoji hlavu a jezdec se musí s hlavou svého koně trochu propojit. To u auta nehrozí. Jezdec na koni by měl mít základní návyky, stejně jako řidič na silnici. Zkrátka měl by to umět. A čím většího koně máte, tím lepší byste měl být jezdec. To je u koní a aut dost podobné.

Obytňák řídíte vy, nebo vaše žena?
Já, Jana nemá takovou ambici. Pomalu se vzdává ambice řídit i osobní auto. Raději se nechává vozit.

Jak se vůbec do vaší rodiny obytné auto dostalo? Má to nějakou tradici?
Vůbec žádnou. Byl to nápad mého syna. A nejvíce s ním jezdí on. Je to vlastně takový sdílený rodinný bydlík. Výhodou je, že když auto vlastníte, tak je to uživatelsky příjemnější. Myslím tím, že je strašně jednoduché do něj skočit a někam vyjet. Odpadá to takové to protivné stěhování věcí na palubu.


Herec a milovník koní Václav Vydra cestujem obytným vozem Weinsberg CaraCore 650 MEG dodaným společností Hykro. Na snímku s prodejcem Michalem Vaškem.